column · 7 april 2020 0

‘Sla vooral NIET je slag, en scoor liever een goal in een voetbaldoel’


Sla je slag en scoor… je hoort die uitspraak regelmatig op tv en misschien ook wel radio voorbijkomen.
Een zogenaamd slim bedrijfsplan bedacht door de geldwolven van Emesa NL BV ook wel bekend als VakantieVeilingen.
Je kan hier bieden op bepaalde producten, om het voor een zo laag mogelijk bedrag toe te eigenen.

Bijvoorbeeld dat Horloge of die Boormachine voor spotprijzen zoals gezien op TV.

Je ziet zo’n product voor een spotprijs, neem even een boormachine voor 10,- dat klinkt goedkoop.. je gaat bieden, en je moet per bod MINSTENS één euro meer bieden, dus je eerste bod is 11,- … tot nu toe nog vrij normaal.. maar dan komt de volgende bieder.. die bied ik noem even 15,- die gaat gelijk met 4 euro omhoog.. dat mag, je mag max 50,- meer bieden als het laatste bod..
Tot daar ook nog redelijk normaal, zo gaat een bieding nu eenmaal…
Nou ja na een aantal biedingen is de tijd om en jij hebt het laatste bod van 40,- gedaan op die overdeluxe boormachine gedaan. Opzich een goed bod, maar dan komt het welbekende ADDERTJE vanonder het gras vandaan.. want zoals elk biedings bedrijf .. had je van te voren al kunnen bedenken, komen er administratie en verzendings kosten bij.
Nou die kosten zijn niet de minste, er komt nog minstens 11 euro boven op de door jouw gemaakte biedings kosten, dus bied je 40,- dan betaal je minstens 51 euro, en dan kom je er misschien weer achter dat die boormachine weer duur betaald is, en waarschijnlijk goedkoper was in de doe-het-zelf-speciaalzaak. Het komt zelfs voor.. maar daarbij houden ze zichzelf uiteraard van de domme, dat het product dat je koopt veel goedkoper is dan de adviesprijs die er online bij wordt vermeld.
Bijv. een TV met adviesprijs 300,- kan in de winkel bijvoorbeeld maar 200 euro kosten, en dat is vals, want je gaat bieden tegen die adviesprijs, Ohhh hij is 300,- waard, nou dan bied ik wel 250,- heb ik alsnog winst… nou dat klopt dan dus niet helemaal.. helaas.

En het hoofd bedrijf waar dus Emesa BV staat aan het hoofd van nog zo’n bedrieger, namelijk VakantieVeilingen.
Één ding wat heel erg duidelijk is, is dat er met je wordt gespeeld op een heel negatieve manier, je ziet een bepaald bedrag, en je gedachte gaat er maar van uit dat dat bedrag klopt, daar bied je dus tegen op.
De slimste zijn diegene die OF helemaal niet meedoen aan dit soort ongein, of diegene die eerst controleren of die adviesprijs wel klopt… Overigens zou ik dit bij veel grote aankopen sowieso wel doen. Koop je een nieuwe auto voor 20000 euro, en controleer je niks.. rijd je even later langs een andere dealer die m voor 17500 verkoopt… Ik zeg je , ik weet wel betere dingen te doen met 2500 euro!

En dan nog zoiets, het bedrijf RUMAG dat valt onder.. RUMAG b.v. Ja duhh… dankzij de felle kritiek in de één na laatste uitzending van Zondag met Lubach is de zogenaamde “topman” van Rumag opgestapt.
Wat is nu het probleem… wel het blijkt dat de teksten die hun maken, vrijwel altijd gejat zijn.
Ze stonden bijvoorbeeld al heel veel eerder op websites, kranten of andere media.
Of iemand zet gewoon een leuk bedacht zinnetje onbewust op social media, en dat pakken hun mee als soort van aandenken aan jou.
Nog erger is dat ze probeerde te verdienen aan het momenteel heersende virus.
Ze hebben specials t-shirts in de verkoop gebracht waarvan de opbrengst naar het Rode Kruis zou gaan.. Helaas hielden ze hier zelf een aardig bedragje aan over. Wel te verstaan tussen de 35 en 55 duizend op tijd van vermelding.

Het zat zo, je kocht een shirt van hun website op het rode kruis te sponsoren. Het shirt kostte 14,95, en je sponsorde 10 euro aan het rode kruis. Helaas was dit niet zo duidelijk, want die 10 euro betaalde je nog BOVENOP die 14,95.. a fijn, dan zijn we wel van de kosten af toch? Nee… er kwam ook nog bijna 7 euro verzendkosten bij … uiteindelijk betaal je ruim 31,- per shirt … winst marge.. GIGANTISCH .. klopt dit in het kader van een goed doel en een rot virus… NEE!
Rumag deed niet slim en moet daar nu dus onder lijden.
Daarom hebben we DARUM nog 😉